poniedziałek, 9 kwietnia 2018

Teatr telewizji

Witajcie . Ostatnio  obejrzałam kilka  spektakli w teatrze telewizji .Do normalnego teatru już nie chodzę bo nie słyszę aktorów  więc z przyjemnością oglądam w telewizji . Obejrzałam'"

Filozofia po góralsku wg Ks. Józefa Tischnera 

W pełnych humoru filozoficznych felietonach, będących równocześnie arcydziełem stylu i myślowej precyzji, ks. Tischner nadzwyczaj trafnie przełożył systemy pierwszych filozofów na język i odczuwanie podhalanskich górali

 Bardzo ciekawy spektakl . Tylko musiałam się skupiać by przebrnąć prze gwarę góralską.Kolejny spektakl to lekka komedia Fredry Pan Jowialski 
Akcja utworu dzieje się w latach 20. XIX wieku w dworze państwa Jowialskich, prawdopodobnie na Podkarpaciu. W dworze spotykają się przedstawiciele różnych pokoleń i środowisk. Reprezentantami anachronicznej staropolskiej szlachty są państwo Jowialscy. Syn i synowa Jowialskich (Szambelan i Szambelanowa) reprezentują pokolenie Oświecenia, jednak ich oświeceniowe ideały są dość powierzchowne. Helena, córka Szambelana, jest czytelniczką dzieł romantycznych. Ludmir i Wiktor reprezentują ubogich artystów. Ludmir, udający pijanego szewczyka, staje się obiektem zabawy towarzystwa. Przebrany za sułtana ma możliwość mówienia otoczeniu prawdy. Ostatecznie zostaje rozpoznany przez Szambelanową jako zaginio

ny w niemowlęctwie syn jej z pierwszego małżeństwa, otrzymuje rękę Heleny wraz z prawem do dziedzictwa. 

Wiecie co  wcale nie znałam tej sztuki mimo że znam i oglądałam trochę jego sztuk. Znałam tylko jak  wszyscy wierszyk Paweł i Gaweł  oraz małpa w kąpieli .Ostatnio  przypomniałam sobie te wierszyk  jak szlam się kąpać . Tylko że ja miałam odwrotnie . Zrobiłam sobie ciepłą kąpiel  woda leciała a ja poszłam zrobić łóżko . Wracam a ja mam w wannie lodowatą wodę brrr. musiałam na nowo wlać wodę.

 
Rada małpa, że się śmieli,
Kiedy mogła udać człeka,
Widząc panią raz w kąpieli,
Wlazła pod stół - cicho czeka.
Pani wyszła, drzwi zamknęła;
Małpa figlarz - nuż do dzieła!
Wziąwszy pański czepek ranny,
Prześcieradło
I zwierciadło -

Szust! Do wanny.
Dalej kurki kręcić żwawo!
W lewo, w prawo,
Z dołu, z góry,
Aż się ukrop puścił z rury.
Ciepło - miło - niebo - raj!
Małpa myśli: "W to mi graj!"
Hajże! - kozły, nurki, zwroty,
Figle, psoty,
Aż się wody pod nią mącą!
Ale ciepła coś za wiele...
Trochę nadto... Ba, gorąco!...
Fraszka! - Małpa nie cielę,
Sobie poradzi:
Skąd ukrop ciecze,
Tam palec wsadzi.
"Aj! Gwałtu! Piecze!"
Nie ma co czekać,
Trzeba uciekać!
Małpa w nogi
Ukrop za nią - tuż, tuż w tropy,
Aż po progi.
Tu nie żarty - parzy stopy...
Dalej w okno... Brzęk! Uciekła!
Że tylko palce popiekła,
Nader szczęśliwa. -
Tak to zwykle w życiu bywa




 

9 komentarzy:

  1. Bardzo lubię Teatr Telewizji, choć wizyta w teatrze na pewno daje inne wrażenia. Dobrze, że jest możliwość obejrzeć przedawnienie bez wychodzenia z domu :)
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  2. Też czasami oglądam teatr w telewizji :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och, dawno nie oglądałam, ale nie ukrywam, że lubię czasami sobie na niego popatrzeć. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu! Ja bardzo lubię spektakle Fredry - Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Basiu, ja też bardzo lubię Teatr Telewizji.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam, że dawno nie oglądałam teatru. Nie znam tego spektaklu, ciekawa obsada, chętnie bym obejrzała. Pozdrawiam Basieńko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doszukałam się w internecie, że zdjęcia są z Teatru Telewizji ze sztuki "Pan Jowialski".

      Usuń
  7. W Teatrze Telewizji to są często "perełki". Myślę, że nie raz zaznasz "rozkoszy ducha" oglądając ten teatr. Kiedyś to był jeden z nielicznych programów w telewizji więc się na niego czekało z utęsknieniem. Ale Ty tego nie pamiętasz, hehe

    OdpowiedzUsuń
  8. Też czasami oglądam teatr w telewizji :) Pozdrawiam cieplutko :)

    HolidayPalace
    Gclub

    OdpowiedzUsuń